Februar 2015

Tirsdag d.10 februar

Så er det tid til atter at forlade kolde mørke triste Danmark, for at slå et smut til den solrige varme del af USA. Turen gik fra Billund-Frankfurt-Washington til Los Angeles. Blev en anelse forsinket i Washington, piloten maglede og da det er chauførren måtte vi jo vente, han skulle lige lande med et andet fly. I Frankfurt opdagede jeg at jeg havde glemt alle vores dollars i Billund ved tjek in skranken, UPS!!!! Susanne fik fat i Billund lufthavn mens vi sad i flyveren i Frankfurt, det viste sig at de var blevet fundet og indleveret til politiet i Billund, mere om det senere, men dejligt at der var nogle ærlige personer til, TAK.Da vi kom til Los Angeles godt møre stod vi og ventede på shuttlebussen der skulle køre os til vores hotel over en halv time, hvilket bestemt ikke er normalt. Men kl 20:50 lokal tid, 07:50 dansk tid, så vi havde været på farten i 24 timer. Skulle videre næste morgen med fly.

Onsdag d. 11 februar

Vågnede før en hvis mand, besluttede os for at stå op og så tage en tidligere bus tilbage til lufthavnen for at have god tid til indtjek, for at flyve til Tucson Arizona. Fik morgenmad i lufthavnen. Efter ankomst til høj solskin og 25 grader, hen til AVIS for at få udleveret vores bil en næste sprit ny Ford Focus. Kørte først forbi hvor Susanne boede da hun var udvekslingsstudent ved Kenny og Loydeen, det lignede sig selv, derfra gik det op til Mary som vi nu har besøgt flere gange, dejligt at se hende igen og at det går hende godt til trods for hendes alder og hun for nyligt er blevet opereret for blindtarmsbetændelse. Efter et par timer var det tid til at forsætte til PhoeniX med stop ved Taco Bell og Wallmart, Spiste til aften på Panda Express, Alt i alt en god dag.

Torsdag d. 12 februar

Kørte stille og roligt fra Phoenix mod Las Vegas, Fik frokost i Boulder City atter engang var det Taco Bell der stod for skud, men betjeningen var utrolig og hun havde kunne været der et par dage men det virkede som om hun ikke havde bestilt andet hele hendes liv, hun skal nok drive det vidt. Tjekkede ind på vores efterhånden farvorit hotel, The Venetian, fik værelse på 30 etage med udsigt ud over byen og ørkenen. Slappede af og Susanne fik som sadvanligt lavet noget JYRAK arbejde. Sidst på eftermiddagen kørte vi til den gamle del af Las Vegas, til Plaza hvor vi havde købt billetter til et stand up show med en gut der hedder Louie Anderson, som er en utrolig rar fyr og ikke på nogen måde er pinlig at høre på som mange danske. Derfra gik vi tværs over vejen for at se det fantastiske lysshow på Freemont Street, verdens største skærm som går i hele længden af gaden. Stod og så på en der lave “grafitti” på et pap stykke, som havde mange af de berømte hoteller med, endte med at købe det. Hjem på hotellet og forbi Carlo´s Bakery, de kan lave kager uhmmmmmm.

Fredag d. 13 februar

Nu er døgnrytmen der! spiste morgenmad på nabohotellet Wynn, kan KUN anbefales, derefter gik vi i Wallgreens for at købe diverse rejsesager til  vores raffle hjemme, tilbage på hotellet for at slå mave efter den overdådige morgenmad :) Så stod der bilmuseum på programmet, havde læst at det skulle være flot og det var det, men også specielt, det er første gang jeg har været sådan et sted og 2/3 af alle bilerne faktisk er til salg, man kunne bla.a købe en Delorean, bedst kendt fra Tilbage til fremtiden. Resten af eftermiddagen ren afslapning inden vi skulle ned og se Human Nature, 4 Australske gutter der virkelig kan trykke den af, fantastisk show, de spiller og synger gamle Motown numre. Spiste på en af de bedste resturanter på hotellet Table 10. Grande Finale, da vi næsten var færdige med at spise kom der pludselig dramatik på, en af de kvindelige tjenere fik lige pludselig et knytnæveslag i ansigtet af en anden kvinde, en mandlig tjener fik hende hurtigt overmandet og det lokal security kom hurtigt til, derefter kom det lokale brand væsens reddere for at tilse tjeneren,  så det lokale Falsk, de gik dog igen med det samme da deres rivaler jo allerede var der, og til sidst men ikke mindst 3 gran voksne politibetjente, så var alle der vist også!!!! Alt i alt en begivenhedsrig dag.

Lørdag d. 14 februar

Så blev det tid til at sige farvel og på gensyn til Las Vegas til Redondo Beach, som ligger i nærheden af Los Angeles. Undervejs stoppede vi ved Taco Bell og bilen påstod den også ville have en tår. Kom 1 time for tidligt tilat man kunne tjekke ind, men har fået et godt værelse med en god udsigt ud over vandet. Slappede af resten af dagen for sidst på eftermiddagen ot gå over for at spise på Rubys , en restaurant i 50ér stil, ikke det bedste vi har smagt og servisen manglede også en del.

Søndag d. 15 februar

Sov længe, så nyheden om attentatet i københavn og snekaos i Boston. Spiste brunch på The Cheesecake Factory, derefter en gåtur langs vandet, kom meget tæt på en pelican. Tilbage på hotellet bestemte vi os til at køre en tur, som ligner syd frankrig , der var nogle huse som vi bestemt ikke havde noget imod at bo i, samtidig var udsigten heller ikke at kimse af. Derfra kørte vi ned forbi Port of LA, vi undrede os over hvor stille der var der selv om det er søndag, det viste sig fandt vi ud af senere at der var strejke, så det var årsagen. Vi fandt en Wallmart og købte os en cola samt et par småting. Tilbage til Redondo Beach spiste vi til aften på Cheesecake, hvor vi sad ude og nød det gode vejr:)

Mandag d. 16 februar

Så står der Walt Disney over hele dagen. Der var MANGE mennesker, vi havde håbet på en stille dag i parken, men det viste sig at det var helligdag i USA (President Day) og derfor var mange af de lokale der, så vi har bestemt os til for eftertiden at se hvordan helligdagene ligger når vi er afsted, vi lærer også noget nyt selv om vi har været afsted så mange gange som vi har. Men vi hyggede os og fik da også prøvet en del . Jeg fik mig et nyt ur med Micky på ;). Efter at have set nok det flotteste fyrværkeri i mit liv var det tid til at køre til vores hotel.

Tirsdag d. 17 februar

Så et lille smut nordpå til Santa Barbara, hvor vi skal være et par dage. Gjorde holdt ved et Home Depot, et kæmpe stort byggemarked, Silvan go home, hvor vi kiggede efter gardiner til vores nyrenoveret soveværrelse, desværre var der ikke lige det gardin. Kom til vores B&B, Chesire Cat Inn, slappede af, ville have spist på Panda Express, men kunne ikke komme dertil pga  vejarbejde og lokal farmer market så vi endte på IHOP, hvilket også var udemærket. Sidder og ser hundeshow fra New York, Wold Show som foregår i Midison Square Garden!!!!

Onsdag d. 18 februar

Spiste en overdådigt morgenmad og så ud på landevejen. Først kørte ned langs straned og gik en lille tur, det er fuldstændig som at være i syd Frankrig. Derfra kørte vi til Solvang og kiggede på mini Danmark :), spiste fokost der. Tilbage til vores B&B med en lille omvej, men inden vi kørte vi tilbage til standen for at nyde solnedgangen og se tidevandet havde trukket sig tilbage. Og i det fjerne kunne vi se olieplatforme, vi fik at vide af nogle lokale at de udelukkende var der fordi de er blevet placeret der tilbage i 60 erne, idag får de ikke lov til at sætte nye op. I aften lykkedes det os at komme på Panda Ekpress.

Torsdag d. 19 februar

Så er det tid til at sige på gensyn, kørte på high way 101langs kysten og nød den smukke natur tilbage til Los Angeles, vi ville have været nede og gå en lille tur ved vandet, men de ville have mindst 8 dollars for at parkere, det syntes vi var lige i overkanten da vi kun skulle være der i en time, så vi rullede ned og afleverede bilen og tjekkede ind til en laaaang flyvetur direkte til Frankfurt.

Fredag d. 20 februar

Så landede vi i Frankfurt over til en anden gate og flyet til Billund hvor vi regnede med at skulle hente de dollars som jeg jo havde glemt da vi tog af sted, men vi blev klogere, penekatten var der men politiet må ikke opbevare udenlask valuta så dem havde de solgt og da det var weekend have de ikke daske kroner nok i kassen til at vi kunne få beløbet udbestalt så de ville blive overført til vores konto når de havde givet Horsens vores oplysninger, og alt i alt kunne der gå en lille måned! Tak for kaffe, men vi får trods alt pengene på et tidspunkt :)

Udgivet i Ikke kategoriseret | Skriv en kommentar | Rediger

USA for begyndere… og måske lidt mere øvede

Folk samler på forskellige ting. Vi samler på stater…. eller det gjorde vi, for vi har allerede sat fod i alle 50 stater, så nu er vi startet forfra. Et eller andet har man vel altid tilbage på to do listen :-)

En del synes vi burde dele vores erfaringer med andre, så derfor prøver vi nu at samle lidt tips og billederher.